First month - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lisanne Holman - WaarBenJij.nu First month - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lisanne Holman - WaarBenJij.nu

First month

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

03 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Een hele goede avond allemaal,

Het is inmiddels alweer 2 weken geleden dat ik een blog heb geplaatst, dus het is weer de hoogste tijd.

Maandag 18 februari:
In het hotel hebben we 13 meetingrooms. Dit wilt zeggen dat er best veel groepen/evenementen in het hotel plaats vinden. De kans is dan ook aanwezig dat de deelnemers in het hotel overnachten. Het gaat hierbij dan veelal om grote groepen. Voor grote groepen wordt er een heel contract opgesteld en worden er speciale prijzen afgesproken. Het opstellen van contracten en dergelijk wordt gedaan op het hoofdkantoor. Om te kijken hoe dat allemaal in elkaar steekt, mocht ik daar een dagje bij meelopen. Ik heb daar veel geleerd. Mijn taak zou worden om alle groepen in het systeem te zetten door middel van een zogenaamde 'Rooming list'. Op zo'n lijst staan alle namen van de deelnemers die in het hotel willen overnachten. Zo weet de receptie welke deelnemers er in welke kamer zitten en als een kamer gedeeld wordt, met wie iemand dan een kamer deelt. Dit is niet geheeld onbelangrijk.

Deze training heb ik gekregen in het Tower Hotel. Het hotel waar ik in eerste instantie had gesolliciteerd, maar het financiële department naar het hoofdkantoor had gedaan, waardoor ik er niet meer terecht kon en hier terecht ben gekomen. Misschien een beetje geluk bij ongeluk. Ik ben erg blij met mijn plekje hier en met alle mensen hier om me heen. Ik had het me niet beter voor durven stellen.

Dinsdag 19 februari:
Het was de dag na de training, dus tijd om alles wat ik geleerd had toe te passen. Aller eerst heb ik me dagelijkse taken weer uitgevoerd en reserveringen in het systeem gezet. Reserveringen in het systeem zetten is trouwens een best precies werkje. Er mogen eigenlijk geen fouten gemaakt worden. Naam, datum, prijs, incl./excl. ontbijt alles is belangrijk om de check in goed te laten verlopen.
Nadat ik dat gedaan had kreeg ik een rooming list voor me neus die ik in het systeem mocht zetten. Helaas is het systeem niet 1 van de snelste, maar daar wordt gelukkig aan gewerkt. Het duurde dus even, maar toen ik klaar was en me manager het gecontroleerd had, was ze erg tevreden en was ze blij dat ik het zo snel had opgepikt.

Bij revenue vroegen ze ook wat me laatste dag zou zijn. Nadat ik dat verteld had hebben we maar gelijk me eerste afscheidsetentje gepland en jawel op 2 augustus. Het duurt nog even, maar ik vond het super hoe ze met het idee kwamen. Ze zeiden er nog bij: Als je dan uberhaupt nog naar huis wilt... Hahaha

Woensdag 20 februari:
Ook vandaag zat ik weer bij revenue en heb ik eigenlijk hetzelfde gedaan als op dinsdag. Weer verder gegaan met ervaringen op doen door verschillende rooming listen in het systeem te zetten. Hoe meer je dat gaat doen, hoe meer handigheid je erin krijgt.

Nog steeds elke ochtend sta ik gasten voor een meeting te ontvangen. Dit gaat me gelukkig steeds beter af en een gesprek aan gaan met mensen durf ik ook steeds meer.

Donderdag 21 februari:
Nu was het weer de beurt om bij accounts te zitten. Eigenlijk weer dezelfde dingen gedaan als vorige week, het controleren van de invoices. Dit omdat het altijd anders is en hoe meer je er ziet, hoe beter het gaat. Als er wat fout is, kan ik nu zelf steeds beter achterhalen wat het dan wel moet zijn. Toch blijft het nog steeds vreemd om mensen die er al langer werken op hun fouten te wijzen, maar gelukkig gaan ze hier goed mee om.

Vrijdag 22 februari:
Ook vandaag heb ik weer de invoices gecontroleerd, maar ben ik ook verder gegaan met het controleren van de banking. Dit houdt in of de prijzen die op de bonnen staan, ook juist in het systeem staan en of de goede totaal getallen eruit komen gerold. Helaashelaas is dit regelmatig niet het geval en moet er veel gepuzzeld worden om alles alsnog op orde te krijgen. Dit is een uitdaging, maar eentje die ik graag zal willen leren oplossen.

Zaterdag 23 februari:
De werkweek is alweer voorbij en het weekend is aangebroken! Na een weekje werken toch maar even een keertje rustig aan doen. Lekker lang uitgeslapen en vervolgens in de middag naar Harrods geweest. Een groot overdekt, maar luxe winkelcentrum. Ontzettend veel mooie, maar hele dure spullen gezien. Schoenen van bijvoorbeeld ruim 1000 pond. Je zou ze bijna niet aan durven te trekken, bang dat je ze kapot maakt.. Maar erg leuk om hier weer geweest te zijn. Doordat we met z'n alle best wel moe waren hadden we besloten dit weekend het stappen even over te slaan en volgend weekend er weer een groot feest gaan maken.

Zondag 24 februari:
Ook vandaag weer lekker uitgeslapen en daar ben ik naar het National History Museum geweest. Het was zondag, dus het was ontzettend druk. Ik was er een paar jaar terug al geweest, maar wilde er graag nog een keertje heen. We moesten een half uur wachten om het dino gedeelte in te kunnen. Door het lange wachten hadden we er hele hoge verwachtingen van die achteraf niet uit zijn gekomen. Gelukkig was de rest wat rustiger en hebben we alsnog hele gave dingen gelezen, beleefd en gezien.

Maandag 25 februari:
De vierde werkweek is alweer aangebroken en wat gaat de tijd toch snel. Deze keer zaten we maar met z'n tweeën in kantoor en was het best wel druk. Ik heb me geen minuut kunnen vervelen en heb heel veel reserveringen/ rooming listen in het systeem gezet. Het had sneller gekund, maar het programma werkte nog steeds niet mee. Hopelijk wordt dat volgende week beter.

In de ochtend stond ik weer in de lobby om de gasten te ontvangen voor de meeting. De chef kwam ineens naar me toe met de vraag wat ik na me stage wil gaan doen. Ik zei: ik moet sowieso terug naar school en dan ga ik het allemaal eens bekijken wat ik wilt. De chef komt toevallig ook uit Ede en omstreken en heeft er een aantal contacten zitten. Hij zei dat als ik werk zocht hij me wel wilde helpen en dat hij wel een goed woordje voor me wilde doen. Dit was echt fantastisch nieuws en eigenlijk kon mijn hele dag niet meer stuk !!!!

Dinsdag 26 februari:
Vandaag was eigenlijk hetzelfde als maandag. Het was weer heel druk en heb geen seconde stil gezetten. Eerst weer me dagelijkse taken uitgevoerd en toen reserveringen in het systeem gezet. Ook nog even met Het Towerhotel gebeld voor informatie en wonder boven wonder ging dat allemaal vlekkeloos.

Woensdag 27 februari:
Again een super drukke dag. Veel reserveringen die binnen stroomde ! Helaas was het niet alleen bij ons druk, maar ook bij de receptie. De manager kwam naar me toe met de vraag of ik een handje wilde helpen in de lobby. Het beantwoorden van de vragen van de gasten, taxi's boeken etc. Ik ging hiermee akkoord. Zo doe je toch andere dingen en leer je ook hoe dat allemaal in elkaar steekt. Dit zou ik in de avond doen. Het was uiteindelijk niet erg druk, maar wel ontzettend gezellig. Echt mijn collega's zijn (te) gek. Uiteindelijk was ik blij dat ik me hakken uit kon doen na een lange dag werken. Maar er werd me beloofd de volgende dag eerder vrij te zijn

Donderdag 28 februari:
Vandaag weer een dagje bij accounts. Een kort dagje. Deze keer hoefde ik maar tot 2 uur. Tijd om nieuwe dingen te leren was er dus helaas niet, maar heb gewoon me eigen ding gedaan.
's middags was ik dus eerder klaar en heb ik even me broertje opgetrommeld om te skype. Iets wat hij (en ik natuurlijk ook) helemaal geweldig vond, omdat moeders er deze keer niet bij zat. We hebben het dus even over van alles en nog wat gehad en het was erg gezellig !

Vrijdag 1 maart:
En toen zaten we alweer in de maand maart. Ook vandaag weer bij account en weer een kort dagje bij accounts. Vandaag zouden er 250 gasten arriveren, dus ik mocht weer in de lobby staan om gasten te helpen. Bij accounts heb ik me eerste gesprek gehad over hoe ik het allemaal vond gaan. Hij was gelukkig enthousiast en zag ook aan mij dat ik meer en meer wil leren. Dat gaat volgende week dan ook gebeuren en ik ben erg benieuwd. Voor ik het wist was ik weer in me kamertje en was er alweer een maand voorbij. Waar de tijd hier blijft ik heb geen idee !

Zaterdag 2 maart:
Het is weekend en een weekend waarbij we geen plannen hadden. Vandaag kwam er wel weer een nieuwe roommate. Althans nieuw.. Ze was me 'buurmeisje'. We konden het goed met elkaar vinden en zouden het leuk vinden om een kamer te delen. Na het met iedereen overlegd te hebben, kon het verhuizen vandaag beginnen. Het ging eigenlijk heel snel. Doordat alles nog opgeruimd/leeg was hebben we alles maar gelijk schoongemaakt. Met z'n tweetjes is dat zo gedaan en rook de kamer weer fris en fruitig. 's avonds zijn we met een aantal collega's gaan stappen. Een ontzettend gezellige avond en voor we het wisten was het dan ook 3 uur, terwijl we om 9 uur al opstap gingen. Langzaam aan zijn we terug gelopen naar het hotel. Maar ook toen waren we zo weer 2 uur verder toen we het licht uit deden en onze oogjes gingen sluiten.

Zondag 3 maart:
The day after... Doordat we om 5 uur op bed lagen en het al bijna licht begon te worden, hebben we lekker lang uitgeslapen en een lazy zondag gehouden. Zo'n weekendje doet een mens ook echt weer goed en morgen is het alweer tijd voor de vijfde werkweek !

Eind april komt me moeder en aanhang deze kant op, maar eerst komt over 2 weekjes vaders voor een weekendje naar Londen. Eerlijk gezegd mis ik thuis nog niet heel erg, maar het zijn natuurlijk dingen om naar uit te kijken. En tijd om het te missen heb je hier niet echt. Door alle fantastische mensen om je heen en doordat het best wel druk is, heb je afleiding genoeg.

Nu is het tijd om wederom de oogjes te gaan sluiten en vooruit te kijken naar een mooie vijfde week.

Heel veel liefs vanuit het te gekke Londen!!!

  • 24 Maart 2013 - 19:45

    Arianne Kromhout:

    Gaaf hoor dat je het nog steeds naar je zin hebt,en wat leuk dat je vader is geweest. Blijf genieten en veel succes verder!Groetjes uit Ede

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

2 februari ben ik vertrokken naar Londen voor 6 maanden. Hier ga ik stage lopen in Thistle City Barbican.

Actief sinds 03 Feb. 2013
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 18148

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Management stage Cairns, Australië

03 Februari 2013 - 15 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: