Almost 3 months... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lisanne Holman - WaarBenJij.nu Almost 3 months... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lisanne Holman - WaarBenJij.nu

Almost 3 months...

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

22 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Een hele goede avond allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden en eerlijk gezegd is de motivatie om een blog te schrijven ook erg gedaald. Dit komt vooral om de werkzaam heden niet heel erg veranderen. Al zijn er nu wel een aantal functies veranderd. Ik werk nu samen met een medestagiaire en de overige managers. Dit is erg leuk en ook weer een goede ervaring. Het samenwerken gaat erg goed en eigenlijk is het gewoon 1 gekke boel. Ook buiten het werk om gaat iedereen hier super goed met elkaar om en dat is een erg prettig gevoel.

Laatste keer dat ik heb geschreven was 24 maart en we zijn inmiddels alweer 4 weken verder. Aan het doordeweekse programma is niet zoveel veranderd. Ik ben nog steeds dingen aan het controleren en vooral erg druk met alle groepen. Nu ik dat wat meer onder de knie krijg, wordt dat natuurlijk ook een stuk leuker en gaat het allemaal veel soepeler. Ik krijg ook steeds ingewikkeldere casussen. Zo merk je wel dat het vertrouwen groeit. Het weekend van 30 en 31 maart hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan. We waren vrijdags wezen stappen, dus zaterdags uitrusten is meestal een hele goede optie. ’s Ochtends nog even met opa en oma geskyped wat ook altijd erg gezellig is en daarna maar even genoten van het mooie weer bij Trafalgar square. Het was niet heel warm, maar het zonnetje scheen dus daar moeten we dan ook van gaan genieten.

En toen brak de 9de week alweer aan.. Jemig het lijkt wel alsof de tijd steeds sneller gaat. De week van mijn verjaardag. Veel dingen moesten nog geregeld worden aangezien we uiteten wilden en de dag erna wilden stappen. En een verjaardag zonder taart… tsja dat kan zelfs hier in Londen niet. Woensdag 3 april eind van de middag op naar een echte bakker in China Town. Toen we terug kwamen was iedereen al jaloers.. jammer jongens, nog even een dagje wachten. Donderdag 4 april was het weer zover. Alweer 19 jaar. Laatste tiener jaar is ingegaan en dat werd me hier wel 100 keer gezegd. Na een super mooi weekend hebben we hier een sneeuwstorm gehad.. Ik werkte deze dag bij accounts en daar was het om 11 uur koffie/thee tijd en dus tijd voor gebak. Ik moest kaarsjes blazen en er werd voor me gezongen. Ik voelde me weer even een klein kind. Het was echt super en super lieve en leuke kaartjes gehad van iedereen. ’s Avonds zijn we met een aantal collega’s naar een pannenkoekenhuis geweest. Aangezien ik de overheerlijke pannenkoeken van De Panorama-Hoeve nu niet kan eten, moet ik maar vervanging proberen te zoeken. Pannenkoeken is ook typisch Nederlands, dus extra leuk om iedereen daar mee naar toe te nemen. Iedereen vond het ook erg lekker en vooral heel erg gezellig. Daarna hebben we nog even een drankje gedaan en was het alweer tijd om terug te gaan aangezien er de volgende dag gewoon gewerkt moest worden. Na ook de vrijdag (5 april) volbracht te hebben, was het tijd om eerst een goede bodem te leggen. Daarna hebben we wat drankjes gedaan in een plaatselijke pub en daarna zijn we doorgegaan naar het Road House in Covent Garden. Weer wat anders dan de omgeving hier. We hebben een super avond/nacht gehad en ik kan niet anders dan iedereen bedanken voor echt een fantastische verjaardag. Het was echt de beste tot nu toe. De rest van het weekend heb ik toch maar gebruikt om even bij te slapen van alles en toch een poging gedaan tot wat aan school doen… Dat is hier toch altijd makkelijker gezegd dan gedaan. haha. Maar het begin is er inmiddels.

Toen zaten we alweer in week 10. De week van de eerste beoordeling. Aangezien ik al veel positieve dingen had gehoord, maakte ik me er niet zo druk om. Eigenlijk was dit weer een doodnormale week. Geen speciale gebeurtenissen. Het was weer tijd om hard aan de slag te gaan. Woensdag heb ik alle formulieren ingeleverd zodat ik vrijdag me eerste beoordeling zou weten. Het was wel weer een super drukke week. Hoe dichter we bij de zomer komen, hoe drukker het gaat worden. Ook de activiteiten in Londen zelf nemen steeds meer toe. Vrijdag 12 april kreeg ik alles terug. Nou op z’n zacht gezegd mag ik niet klagen en gaan we gewoon lekker verder waar we mee bezig zijn. Dat is vooral heel veel lol maken, heel veel genieten en ondertussen ook nog even heel hard werken. Ook dit weekend was het weer weer wat beter. Zaterdag 13 april was het nog bewolkt en hebben we rustig aan gedaan. Zondag ben ik weer naar Trafalgar Square geweest. Je kan daar heerlijk zitten in de zon. En dus ook heerlijk genieten van de Engelse cultuur. Als je daar zit ga je vanzelf mensen kijken. Er lopen hier zo ontzettend veel verschillende soorten rond. Echt van sommige kledingdrachten denk je echt van, hoe kan iemand daar nou in lopen.. Maargoed ieder zijn stijl zullen we maar zeggen. Er was een kussengevecht aan de gang en daar hebben we aan meegedaan. Het leek net of het gesneeuwd had. Het hele plein was wit. Gelukkig waren het maar veertjes en was je ook zo weer schoon. Vanuit Trafalgar Square zijn we doorgelopen richting embankment. Dit is vlak bij de London Eye. Erg mooi met mooi weer. Toen zat het weekend er alweer op.

En brak week 11 aan… Alweer een nieuwe week. De week begon met een drukke dag werken, met als afsluiting uiteten en drankjes doen met een docent van school, me manager en nog een stagiaire. Later kwamen er nog 2 bij en was de hele avond compleet. Erg veel gelachen en ook erg goed gegeten. Een goed begin van de week dus. Deze week was het erg druk met groepen dus heb ik alleen maar op Revenue gezeten en even een weekje geen accounts. De dagen vlogen weer voorbij en voor ik het wist was het alweer vrijdag. We wilden een keer een weekendje niet stappen, dus dat hebben we ook maar niet gedaan. Vrijdag hebben we alleen even wat drankjes gedaan en waren we ook op tijd weer terug. Wonder boven wonder was dit weekend ook erg mooi. Zaterdag heb ik daar in tegen even aan school besteed aangezien dat heel hard nodig was. Zondags hebben we heerlijk genoten van de zon en zijn weer naar Trafalgar Square geweest. Daar hebben we heerlijk een broodje gegeten en genoten van de zon. We zijn deze keer een andere kant op gelopen en wisten beide niet helemaal waar we uit zouden komen. Wat maakte het ook uit, het was toch mooi weer. We zijn uiteindelijk bij een brug uitgekomen met een super gaaf uitzicht op de London Eye en BigBen. Het duurt gelukkig nog even, maar was er wel over uit dat ik hier mijn laatste dag in Londen heen wil. Vanaf de brug hadden we ook perfect uitzicht op de London Marathon. Daar hebben we nog even staan kijken en daarna hebben we de tube gepakt naar Angel. Een klein winkelcentrumpje hier in de buurt. Daar hebben we wat gegeten en zijn daarna weer naar huis gegaan. Moe maar voldaan en zeker genoten van een stralende dag.

Inmiddels is de 12de week alweer begonnen en ben ik alweer bijna op de helft. Aankomend weekend komen mama, vriend van mama en broertjelief een bezoekje brengen in de prachtige stad Londen. Dat zal ook vast wel weer wat verhalen met zich meebrengen. Hun kunnen niet meer wachten en ook ik vind het super dat ze komen.

Heel veel liefs,
Lisanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

2 februari ben ik vertrokken naar Londen voor 6 maanden. Hier ga ik stage lopen in Thistle City Barbican.

Actief sinds 03 Feb. 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 18149

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Management stage Cairns, Australië

03 Februari 2013 - 15 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: