Start second half - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lisanne Holman - WaarBenJij.nu Start second half - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lisanne Holman - WaarBenJij.nu

Start second half

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

26 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Een hele goede dag allemaal,
Het is inmiddels alweer een maand terug dat ik een blog geschreven heb en er is in de tussen tijd heel veel gebeurd.

De week begon rustig. Dit was de eerste week dat ik geen accounts mee ging doen. De zomer komt eraan en het is dus erg druk met de groepen. Daar richt ik me vanaf deze week voor de volle honderd procent op. Zo goed als alles wordt doorgestuurd naar mij en zo zie je ook dat de verantwoordelijkheid die je krijgt toch steeds groter wordt. De week vloog weer voorbij en toen was vrijdag 26 april alweer aangebroken. Mama, Bart en Maiko arriveren in de middag. Ik moest nog een dagje werken, maar had daarna een lang weekend vrij. Er waren veel problemen met het systeem, dus me manager zei dat ik er vandoor mocht om de tijd door te brengen met de familie. We hebben erg veel gedaan. We zijn eerst naar de M&M store geweest en hebben een rondje gedaan door Leicester Square en Piccadilly Circus. Ze waren erg moe, dus we hebben het niet te laat gemaakt. De volgende dag heerlijk ontbeten en weer erg veel van de stad gezien. We zijn begonnen bij de Tower of London en de Tower Bridge. We zijn de Tower Bridge ingeweest. Ook dat was voor mij de eerste keer, dus erg gaaf. We zijn daarna terug gegaan naar het hotel en hebben even rustig aangedaan. Vervolgens zijn we naar China Town gegaan en daar hebben we een hapje gegeten. Vanuit daar zijn we naar de BigBen en London Eye gegaan. Ook zijn we de London Eye in geweest. Heel erg gaaf en echt iets wat je moet doen als je in Londen zit. Daarna waren we allemaal erg moe en zijn terug gegaan naar het hotel. De volgende dag, zondag 28 april, zijn we naar Buckingham Palace gegaan. We waren nog net op tijd om een stukje wisseling van de wacht mee te krijgen. Heel erg gaaf om dat een keertje te zien. Het was heerlijk weer, dus we zijn via het St. James Park naar Westminster Abbey gelopen. Dat was een heerlijke wandeling. Vanaf Westminster Abbey zijn we naar Covent Garden gegaan en daar hebben we een hapje gegeten. ’s Avonds rustig aan gedaan met broertjelief en filmpje gekeken. Het was een heerlijk weekend en tsja ze vonden Maiko allemaal weer schattig… Wacht maar broertje tot ze je beter leren kennen ! Heb echt een super weekend gehad en het was erg gezellig.

Toen zaten we alweer in week 13. De tijd vliegt en we zitten alweer op de helft. Het werk blijft nu eigenlijk allemaal een beetje hetzelfde. Vanaf deze week ga ik ook weer in de lobby staan. 2 uur elke ochtend. Erg leuk. Zo heb je contact met de gasten en kan je ze helpen waar nodig en voor zover je kan. Het is belangrijk om aan de wensen van de gasten te voldoen en daar wil ik graag me steentje aan bijdragen. De ene dag was drukker dan de andere dag, maar voor ik het wist was het alweer vrijdag. Het weekend was weer begonnen. Het beloofde een super weekend te worden. Het weer was geweldig en we begonnen het weekend met een nachtje stappen ! Weer erg gezellig al was ik blij toen ik weer in me bedje lag. Zaterdag een dagje rustig aan gedaan en nog een klein beetje wat aan school gedaan. Zondag 5 mei het weer was weer stralend en de mannen hadden besloten een potje te gaan voetballen. Erg leuk om iedereen zo fanatiek te zien. Daarna zijn we met z’n alle naar een parkje geweest hebben we wat gedronken en heerlijk gebarbecued. Kortom een rustig weekend. Even heerlijk ontspannen en nergens aan denken. Alleen maar genieten van alles en iedereen hier in het prachtige Londen.

Week 14 was een erg vermoeiende week. Eigen schuld… haha. De week begon weer rustig. Weer me eigen ding gedaan. Controleren en invoeren van de groepen en de managers een beetje uit de brand helpen. En toen brak de woensdag aan.. De leaving party van een collega. Tsja hoe kan je daar niet bij zijn. Eerste plan was om alleen mee te gaan voor wat drankjes in de pub hier in de buurt. Het bleek al snel heel erg gezellig te zijn en kon ik geen nee meer zeggen tegen een avondje/nachtje club. Helaashelaas ging de wekker alweer vroeg, maar we bikkelen gewoon weer verder. Donderdagavond lag ik daar in tegen wel erg vroeg te slapen (21.00), dus was ik de volgende dag weer helemaal fit en startklaar voor de laatste werkdag van de week. Deze dag vloog ook weer voorbij en kon een rustig weekend beginnen. Zaterdag overdags niet zoveel gedaan. Even wezen lunchen met een collega en ’s Avonds hadden we weer een leaving party. Deze keer was het gewoon een rustige avond. Zondags hebben we ook rustig aan gedaan en met een aantal nog even een heerlijke wandeling gemaakt. Het weer was weer mooi, dus we hebben een mooie tocht gemaakt en toch nog wat dingen gezien die ik nog niet had gezien.

En toen brak week 15 aan. Weer een rustige week, maar er moest wel weer hard gewerkt worden. Deze week te horen gekregen dat er een groep komt voor 6 weken. Allemaal studenten. Elke 3 dagen wisselen ze voor groep. Het wordt mijn project en ik word op dit beoordeeld. Gelukkig was er al wel het 1 en ander geregeld, maar kan niet wachten totdat ze arriveren. Laat die uitdaging maar komen. Als alles goed in het systeem komt te staan is er niet zoveel aan de hand en kan er niet zoveel fout gaan. Dus kom maar op :D Met goede concentratie moet dat goed komen en heb er eigenlijk wel vertrouwen in. Het zou mooi zijn als het een succes wordt, want het is een grote groep. Gemiddeld 100 kamers elke 3 dagen, dus dat zal erg mooi staan op me CV (woorden van de manager). Helaashelaas is deze week me kamergenootje vertrokken. Ik heb een super leuke tijd met der gehad en het is ineens heel erg stil. Via deze weg nog 1 keer, bedankt voor alles !! Het weekend maar vast begonnen met het schoonmaken van de kamer. Dit was op zich best wel nodig. Eigenlijk een weekendje rustig aan gedaan. Zondag zijn de mannen weer wezen voetballen, dus hebben we heerlijk in het gras gelegen en genoten van de zon. Gewoon even genieten en ontspannen. Echt heerlijk na een drukke werkweek.

Afgelopen week was week numero 16… bizar dat de laatste 10 weken bijna aangebroken zijn. Deze week de vergadering gehad over de groep. Alles is duidelijk. Ontbijt, diner en de kamers. Nu is het wachten op de namenlijsten en invoeren maar. Dit komt pas 1 of 2 dagen van te voren, dus het moet allemaal snel gebeuren. Dan nu maar duimen dat het systeem een beetje mee gaat werken en dat het niet zo sloom is als de afgelopen dagen/weken. Woensdag is een andere stagiaire vertrokken. Zo zijn bijna alle stagiaires vertrokken waarmee ik ben begonnen en een fantastische eerste helft mee heb gehad. Vrijdag zijn er 2 nieuwe stagiaires aangekomen. Ik heb ze rondgeleid door het hotel en alles een beetje laten zien. Ze waren erg moe van de reis, dus ze gingen vroeg slapen. Dat was voor mij ook wel weer even goed, dus ik deed gewoon met ze mee. Zaterdags hebben we wat van Londen bekeken. We zijn naar Angel geweest hier vlakbij en even naar Piccadilly Circus. De voetbal finale was in Londen dus de hele stad was vol met rood en geel. ’s Avonds hebben ze rustig aan gedaan. Nog even de familie gesproken via skype. Bevestigde toch weer even dat me ooms nog steeds zo gek zijn als een deur ! Wij hebben leaving drinks gehad van een collega in de pub hier in de buurt. Natuurlijk onder het genot van de wedstrijd. Chef was er ook bij en hij is Nederlands. Wij gingen dus helemaal uit onze plaat toen Robben scoorde. Het was een korte avond deze keer, maar het was super ! Vandaag is de derde nieuwe stagiaire aangekomen. Ook haar heb ik weer wat rondgeleid en zijn samen naar Trafalgar Square geweest. Om jullie nog even jaloers te maken, het zonnetje schijnt, de lucht is blauw en het is behoorlijk warm ! En jaaa ik ben in LONDON !!! Kortom een heerlijk weekendje genieten van de zon. Het is bankholiday weekend, dus morgen ook nog lekker vrij. Vanavond gaan we waarschijnlijk met z’n alle een hapje eten om iedereen wat beter te leren kennen.

Men zegt dat de tweede helft nog harder gaat dan de eerste helft…. Stiekem hoop ik dat dat niet waar is, maar heb er een hard hoofd in. Ik wil er nog niet aan denken om terug te gaan naar huis en dat doen we dan ook nog even niet. Heb een super eerste helft gehad en ik zit alweer een aantal weken in de tweede helft en dat belooft alleen maar beter te worden. Ik kan niet wachten om alle gemaakte plannen nog uit te voeren voordat ik wegga. Het is een gek idee om over 11 weken alweer op Nederlandse bodem te staan, want ja mensen me ticket is geboekt. Donderdag 15 augustus ben ik helaas weer terug in Nederland. Eerst gaan we hier nog genieten.

Veel liefs en een dikkekus vanuit het zonnige Londen !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

2 februari ben ik vertrokken naar Londen voor 6 maanden. Hier ga ik stage lopen in Thistle City Barbican.

Actief sinds 03 Feb. 2013
Verslag gelezen: 8282
Totaal aantal bezoekers 18150

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Management stage Cairns, Australië

03 Februari 2013 - 15 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: