Time flies when you're having fun. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lisanne Holman - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lisanne Holman - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun.

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

24 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Heey lieve allemaal,

Het is inmiddels alweer 3 weken geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven. Dit komt doordat er de laatste weken niet zoveel veranderd is. Ik kreeg al vragen over het adres. Nou mensen dit is het adres:

Lisanne Holman
Staffroom 10
Thistle City Barbican
120 Central Street
Clerkenwell EC1V 8DS
London, United Kingdom

Inmiddels zit ik ook alweer 3 weken met me nieuwe roommate. Het gaat super goed en beide hebben we het erg naar ons zin. Het is 1 gezellige en gekke boel als we beide in de kamer zijn. Kortom het is een erg goede keuze geweest om qua kamergenootje te wisselen.

Maandag 4 maart ging alweer mijn vijfde week in. Toch vroeg ik me nog steeds af waar de tijd hier blijft, maar men zegt: ‘time flies when you’re having fun’. Nou dat bewijst deze stage ook wel weer. Het beloofde een wat drukkere week te worden en dat had ik maandag ook gelijk geweten. Na wederom de gasten te hebben ontvangen voor alle meetings, was het weer de tijd om bij revenue aan de slag te gaan. Eerst me dagelijkse taakjes weer gedaan en daarna verder gegaan met alle reserveringen voor zowel de individuelen reserveringen als de groepsreserveringen. De groepsreserveringen zijn soms een heel gepuzzel, maar wel een leuke uitdaging om het keer op keer weer goed in het systeem te krijgen. Daarbij zijn niet alleen de juiste namen belangrijk, maar ook de prijzen die betaald moeten worden. Is het alleen inclusief breakfast of ook lunch/diner. Dit moet allemaal in het systeem opgenomen worden. Het is dus belangrijk om de contracten goed door te nemen en bij twijfel te mailen of bellen met de travelagent om alles duidelijk te krijgen. Na een drukke dag was het ’s avonds tijd om te ontspannen. We zijn met een aantal naar het zwembad gegaan en hebben heerlijk gezwommen, in de jacuzzi gezeten en natuurlijk kon ook de sauna/steam room niet ontbreken.

Dinsdag 5 maart en woensdag 6 maart waren niet veel anders dan maandag. Het was ook weer erg druk en veel te doen. Ook qua meetings in de ochtend was het best wel druk. De rest van de dag weer veel bezig geweest met de reserveringen en voor ik het wist was het ook weer avond. Dinsdagavond heb ik ook even mijn LinkedIn profiel gewijzigd en alles even up to date gemaakt. Gelukkig maar, want ik kreeg dezelfde avond naar een mailtje van een general manager. Hij heeft vijf hotels. De chef in dit hotel is een goede vriend van hem en de chef had al wat over mij verteld. De chef komt namelijk ook uit Ede. Hoe toevallig is dat.. Na een tijdje gemaild te hebben met de general manager hebben we afgesproken om af te spreken als ik terug kom.

Donderdag 7 maart en vrijdag 8 maart was het weer de beurt om bij accounts te zitten. Ook als ik bij accounts is het één grote gekkenhuis. Er wordt hard gewerkt, maar ook veel gelachen en soms ook best wel gek gedaan. Het is dus super leuk om op 2 verschillende afdelingen te werken. Deze week was het de beurt om het elementair boekhouden weer naar boven te halen. Al het geld wat binnen was gekomen, mocht ik gaan journaliseren in het systeem. Je moet dus heel precies te werk gaan. Er mogen namelijk geen fouten gemaakt worden. Gelukkig is iedereen hier zo behulpzaam dat je alles 1000 keer mag vragen en ze willen het nakijken als je over iets twijfelt. Ook hoor je het als ze het vertrouwen erin hebben dat je het nu wel alleen kunt. Dat is altijd goed om te horen en het geven van complimentjes gebeurt hier ook regelmatig, dus dat geeft altijd weer een positieve spirit om door te gaan. Donderdagavond was er een voetbalwedstrijd en zijn we naar de pub geweest met een aantal. Het was erg gezellig en hebben veel gelachen. De manager was natuurlijk voor Manchester United, maar een stagiaire(uit Italië) was voor Real Madrid. Real Madrid had gewonnen, dus je kunt nu al raden wat er gebeurde. Hij heeft het dagen daarna nog aan moeten horen. Na de wedstrijd zijn we nog even naar een andere pub geweest om een drankje te doen en toen weer terug gegaan naar het hotel

Toen was het alweer weekend en was er alweer een week voorbij. Zaterdag 9 maart hebben we lekker rustig aan gedaan. Me kamergenootje was ook vrij, dus we hebben eerst uitgeslapen. Daarna zijn we ons klaar gaan maken en hebben we even geshopt in Piccadilly Circus. We zijn eerst wezen lunchen en daarna zijn we wat winkels afgestruind en ook nog even bij Abercrombie & Fitch wezen kijken. Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel en hebben we hier ons avondeten klaar gemaakt. Toen we klaar waren met eten was het alweer tijd om ons klaar te maken om te gaan stappen. We zijn met een aantal naar Hoxton gegaan om te stappen. Deze keer een andere club en deze was veel leuker. Wederom erg veel gelachen en lekker gek gedaan. Heerlijk om telkens zo’n weekend te hebben, maar ook dit verklaard weer dat als je lol hebt de tijd ontzettend snel gaat. Zondag 10 maart hebben we lang uitgeslapen en even niks gedaan. Beetje rond gehangen in de kamer, maar wel sportief naar de gym geweest. Ennn toen duurde het nog maar een week voordat vaders hier op bezoek zou komen. Echt iets om naar uit te kijken de aankomende week.

Maandag 11 maart is de zesde week alweer begonnen. Ook deze week was weer grootste gedeelte hetzelfde. De laatste week gasten ontvangen in de lobby. Deze week waren er wat minder meetings, maar het was wel erg koud. We stonden dus met z’n alle te klapper tanden in de lobby. Gelukkig is iedereen heel gezellig en waren die 2 uur heel snel voorbij. Toen was het alweer tijd om naar revenue te gaan en daar de rest van de dag door te brengen. Weer veel met de groepsreserveringen bezig geweest. Vandaag had eurostar de treinen gecanceld, dus de treinreizigers moesten opzoek naar een overnachtingsplek. Ik moest de prijzen uitzoeken van de hotels in de omgeving. Daar werd uiteindelijk de kamerprijs voor dit hotel van genomen. Ook erg leerzaam om dat een keertje te doen. Zo kom je ook achter de prijzen van de concurrenten.

Dinsdag 12 maart en woensdag 13 maart waren ook weer een beetje hetzelfde als maandag. Weer veel bezig geweest met individuelen reserveringen en de groepsreserveringen, maar ook weer in de lobby gestaan. Er was een groep van allemaal Japanse mensen. Ze waren met 140 man, dus dat was behoorlijk veel. Een medestagiaire en ik dachten is even wat Japanse woorden/zinnen op te zoeken. Toen we het gevonden hadden en probeerde uit te spreken, bleek dit al snel een verloren zaak te zijn, dus gingen we toch maar gewoon Engels praten. Rond 10 uur mocht ik weer aan de slag bij Revenue. De reserveringen stromen ook nog binnen met voor het paasweekend, dus het wordt best druk. Weer veel groepen een naam gegeven en de prijzen gecontroleerd en de individuelen in het systeem gezet. Het zelfde geldt voor de woensdag. Woensdagavond hadden we leaving drinks van een collegaatje. We zijn naar een pub geweest met een aantal en hebben wat gedronken, gedart en gepoold. Het was een erg gezellige en gekke avond. Een avond om zeker nog een keer over te doen.

Donderdag 14 maart was het na een korte nacht tijd om weer naar accounts te gaan. Daar zijn we weer verder gegaan met het journaliseren van het inkomende geld. Toch zijn sommige dingen lastiger dan ik dacht. De basis dingen zijn nu makkelijk te verwerken, maar er zijn ook nog steeds uitzonderingen. Gelukkig word ik daar goed bij begeleid en leer ik hier steeds beter bij omgaan. Ik ben ook nog steeds bezig met het controleren van de invoices. Dit is iets wat ik nu zelfstandig kan. Het is nu helemaal duidelijk waar er opgelet moet worden en als er dingen verbeterd moeten worden hoef ik dat ook niet meer te vragen en mag ik de andere nu zelf op de fouten wijzen. Zo zie je maar dat ik nog steeds meer en meer leer en steeds meer zelfstandig dingen mag gaan doen.

Vrijdag 15 maart was de dag. De dag dat vaders naar Londen komt, maar eerst moest er nog even gewerkt worden bij accounts. Vandaag was er echter niet zo heel veel toen. Rond 12 uur kwam er een telefoontje naar accounts. Me vader was gearriveerd. Ik had toen een half uur pauze, dus dat kwam mooi uit. Papa even geholpen met inchecken en toen even me kamer laten zien. Het was niet helemaal opgeruimd, maar dat ter zijde. Toen ik dat had laten zien ging hij naar zijn kamer en ben ik verder gegaan bij accounts. Hij is toen even de stad in gegaan. Rond half 5 mocht ik stoppen, omdat er niet zoveel te doen was. Toen hebben we chinees gehaald en in de hotelkamer heerlijk genoten. ’s Avonds heb ik een rondje gedaan door het hotel en rond 9 uur zijn we een drankje gaan doen in Angel, een centrumpje hier vlak bij. Rond 11 uur waren we terug en was het tijd om te slapen, omdat de volgende dag een lange dag beloofde te worden.

Zaterdag 16 maart had ik eindelijk een goed ontbijt. Ik mocht namelijk mee ontbijten met vaders. Dit was erg lekker. Helaas was me maag dat niet meer gewend, maar heb er zeker van genoten. Daarna hebben we ontzettend veel gezien. We zijn als eerste vertrokken naar portobello market bij nothing hill. Daar hebben we een beetje rondgestruind langs alle kraampjes en daarna zijn we koffie wezen drinken bij de starbucks. Toen de koffie op was zijn we naar de London Eye geweest. Het was erg druk, dus daar zijn we niet in geweest. Dat heb ik dan toch maar bewaard voordat moeders hier is. Vanaf de London Eye zijn we naar de Big Ben gelopen en daarnaast is het Houses of Parliament. Erg gaaf om dat nu eindelijk is een keertje te zien. Vervolgens zijn we naar Westminster Abbey gelopen en vanuit daar naar Buckingham Palace. Dit was allemaal heel erg gaaf om te zien. Na Buckingham Palace zijn we terug gelopen naar de tube en hebben we de tube genomen naar de Tower of London en de London Bridge. Hier hebben we een heel rondje gelopen. Ik was hier al geweest, dus ik wist nu de weg. Vanuit de Tower of London zijn we naar Piccadilly Circus gegaan. Hier hebben we gedineerd in China Town. Erg lekker en best wel goedkoop. We hebben een lopend buffet gehad, wat erg goed smaakte. Daarna zijn we naar de bioscoop gegaan, de film I give it a year. Een leuke en humoristische film. Tegen die tijd was het alweer 10 uur en was het tijd om terug te keren naar het hotel. Rond 11 uur waren we helemaal gesloopt terug in het hotel en waren we blij dat we in bed lagen. Het was een erg leuke, gezellige en culturele dag.

Zondag 17 maart zijn we weer lekker wezen ontbijten in het restaurant. Nog even genieten, want moeders komt pas over 6 weken. Daarna heeft papa z’n spullen weer ingepakt en was het ook alweer snel tijd om naar het vliegveld te gaan. Me kamergenootje bood aan om mee te gaan. Was erg lief en vond ik toch ook erg fijn. We zijn naar Liverpool Street gegaan en daar hebben ze de bus gepakt naar het hotel. Het was een raar idee dat ze weer weg waren, maar heb echt een heel gaaf weekend gehad. Daarna ben ik met me roommate wezen lunchen en zijn we weer terug gegaan naar het hotel. De rest van de dag rustig aan gedaan en als ontspanning weer even naar de gym geweest. Toen was het weekend alweer voorbij en zat ik alweer ander halve maand hier in Londen.

Maandag 18 maart begon mijn 7de week. Deze week hoefde ik niet in de lobby te staan, dus kon een uurtje langer slapen wat op zich niet verkeerd was. Om 9 uur was het de tijd om te beginnen bij revenue. Weer de basis dingen gedaan en daarna een gesprek gehad met de manager over de groepen. Ze vond dat ik weer een training moest gaan volgen in The Tower Hotel om de groepen vanaf het begin af aan in het systeem te kunnen zetten. Ze belde met het hotel en daar kon ik de volgende dag al terecht. Weer erg leuk en erg leerzaam. De rest van de dag heb ik gewoon weer lekker m’n eigen ding gedaan.

Dinsdag 19 maart mocht ik naar The Tower Hotel. Daar werd me geleerd om een Enquiry op te stellen voor een groep. Aller eerst moet er gekeken worden of het hotel wel plek heeft voor de groep. Eerst werd me uitgelegd waarom het wel of niet zou kunnen. Daarna moest ik bij een aantal aanvragen zelf onderbouwen waarom het wel of niet mogelijk zou zijn. Dit was soms erg lastig. Soms weet je wel of het wel of niet kan, maar dan is het beargumenteren daarvan punt 2. Het was een erg leerzame dag. Als de groep aangenomen wordt, wordt er een enquiry opgesteld. Hier staan onder andere in hoeveel nachten ze blijven, hoeveel kamers, welk type, de cancel voorwaarden etc. Als dat is gebeurd dan mag de groep in het systeem gezet worden. Dit heb ik ook gedaan. Na veel te doen wordt het allemaal veel logischer. Daarna heb ik nog even met een andere afdeling gezeten om het controleren van de prijzen voor de groepen nog beter onder de knie te krijgen. Het is erg belangrijk het contract goed door te lezen. Daar staat namelijk alles in en daar moet ook aan voldaan worden. Het was een erg leuke, gezellige en leerzame dag. Als ik daar weer een training mag doen zeg ik volmondig JA !

Woensdag 20 maart ben ik bij revenue verder gegaan met het invoeren van alle groepsreserveringen. Het was vandaag wat minder druk, dus hebben een dagje rustig aan kunnen doen. Dat is iets wat zelden voorkomt. Het systeem was ook niet bepaald snel, dus eigenlijk konden we ook niet zoveel doen. ’s avonds ben ik met 2 collega’s naar de bioscoop geweest. Deze keer naar de film Oz: the great and powerfull. Echt een geweldige film. Het is een beetje een mix tussen the wizard of oz, wicked en Alice in Wonderland. Het is echt een aanrader om daar een keer heen te gaan. Ik zal de verhaal niet vertellen, dat mogen jullie zelf gaan ontdekken.

Donderdag 21 maart weer de dag doorgebracht bij accounts. Niet zoveel andere dingen gedaan dan anders. Controleren van de invoices en het journaliseren van de inkomsten. Dit geldt ook voor vrijdag 22 maart. Dit was echter niet zomaar een vrijdag. Me kamergenoot was jarig en is alweer 20 geworden. Donderdag avond waren we even creatief geweest en hebben we van papier happy birthday geknipt. Ze vond het gelukkig erg leuk. Vrijdag avond hebben we haar verjaardag uitbundig gevierd door eerst naar de pub te gaan en vervolgens zijn we naar de Zoobar geweest in Leicester Square. Het was even reizen, maar het was het waard. We hebben veel gelachen en het was een gezellige avond. We waren blij toen we in bed waren beland, want we waren helemaal kapot.

Toen was het weekend alweer aangebroken. Het plan was niet zoveel te gaan doen, nou dat deden we dus ook niet. Zaterdag 23 maart hebben we lekker lang uitgeslapen en vervolgens alleen maar op bed gehangen. ’s Avonds heb ik nog een filmpje gekeken en was de zaterdag eigenlijk alweer heel snel voorbij na zo goed als niks gedaan te hebben. Zondag 24 maart stond er ook niet zoveel op de planning. Totdat ik gebeld werd door een medestagiaire met de vraag of ik mee wilde naar de Jacuzzi. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Dus als een malle omgekleed en lekker rondgehangen in het zwembad. Daarna bedachten we ons dat we eigenlijk nog geen ontbijt gehad hadden, dus zijn we naar de overkant van de straat gelopen en hebben we daar een heerlijk Engels ontbijt gegeten. ’s Avonds was het nog even tijd om naar de gym te gaan.

En toen waren er alweer 7 weken voorbij. De tijd vliegt hier. Het lijkt wel als we hier one big happy family zijn en het is heel fijn om daarbij te mogen horen. Ook het skype doe ik nog steeds met iedereen en dat is erg gezellig. Zo hou je toch nog een beetje contact met het nog steeds ijskoude Nederland. Het is nog steeds een ervaring die alsmaar groter wordt en die ik nu al niet meer had willen missen. Gelukkig heb ik hier nog 4 en halve maand om te genieten van alles en iedereen. Over 5 weken komt moeders met me broertje en aanhang. Ook daar heb ik weer erg veel zin in. Maar eerst mijn verjaardag over een kleine 2 weken. Er staan als super leuke dingen gepland, dus dat moet helemaal goed komen.

Het is een lange blog, maar het is dan ook al een tijdje geleden.

Heel veel liefs vanuit Londen.

  • 24 Maart 2013 - 19:49

    Arianne Kromhout:

    hahaha reaktie behorende bij dit bericht geplaatst bij het vorige bericht....maar super dat het zo goed met je gaat!

  • 25 Maart 2013 - 07:37

    Leanne:

    Gaaf om te lezen dat het zo goed gaat !

  • 25 Maart 2013 - 21:09

    Opa:

    Zo we zijn weer helemaal bij.erg fijn dat je het zo erg naar je zin hebt-ik ga je blog weer even uitprinten.

    Groetjes Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

2 februari ben ik vertrokken naar Londen voor 6 maanden. Hier ga ik stage lopen in Thistle City Barbican.

Actief sinds 03 Feb. 2013
Verslag gelezen: 3871
Totaal aantal bezoekers 18167

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Management stage Cairns, Australië

03 Februari 2013 - 15 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: