Wat een tweede week !! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lisanne Holman - WaarBenJij.nu Wat een tweede week !! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lisanne Holman - WaarBenJij.nu

Wat een tweede week !!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

18 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Goede avond allemaal !

De derde week is alweer begonnen en wat een geweldige tijd heb ik hier al gehad. Echt geweldig en nog zoveel meer om te doen.

Maandag is de tweede week begonnen. Een week waarin ik nog veel meer zou gaan leren en waarin nog veel meer duidelijk zou gaan worden. En dit werd allemaal bewezen. Maandag werkte ik bij revenue en mocht reserveringen in het systeem gaan zetten. De eerste keer was dat best wel lastig, omdat ze bepaalde termen gebruiken die je gewoon niet kent. Dit geldt niet alleen voor de termen, maar met name voor alle afkortingen. Alles werd netjes en rustig uitgelegd en ik had alles genoteerd. Ik kon dus zelf aan de gang met de reserveringen. Doordat ik zo bezig was met de reserveringen kwam ik er ook achter hoe het hier allemaal zit met de kamerprijzen en wat het verschil tussen alle kamertypes nou is. Dit is toch uiteindelijk nog een best wel groot verschil. Hier ben ik eigenlijk de hele dag meebezig geweest. Het invoeren van de reserveringen en het uitvinden hoe het gehele programma nou in elkaar steekt een erg leerzame dag dus.

Dinsdag was het tijd om weer een dagje mee te draaien bij accounts. Hier heb ik mijn kleine dagelijkse taakje weer uitgevoerd en ook vandaag heb ik weer meer informatie gekregen over de zogenaamde Invoices. Dit zet de receptie in elkaar als de gasten uitchecken en via een maatschappij hier terecht zijn gekomen. Bijvoorbeeld met Hotel Direct of Thomas Cook. De receptie zet dan alle kosten op een rijtje en dat wordt door het account department gecontroleerd of het allemaal goed is. Er mogen namelijk geen fouten in staan als het bij de agent terecht komt. In het begin keek ik mee met iemand en mocht daarna zelf wat dingen gaan controleren. Dit is een heel precies werkje, want een fout is snel gemaakt. Ook dit was dus weer een dag met veel informatie.

Woensdag mocht ik weer een dagje meelopen bij Revenue. Ik ben vandaag verder gegaan met alle reserveringen. Ook kreeg ik weer nieuwe dingen uitgelegd. Een voorbeeld hiervan is de term 2pm. Dit kan een status zijn van een reservering. Het houdt in dat de gast tot 2 uur zijn reservering kan cancelen. Bij revenue wordt er een begrote omzet gemaakt. Bij deze omzet worden alle reserveringen met 2pm niet meegenomen. Het moet dus allemaal nagecheckt worden en het liefst allemaal veranderd worden. Als er betaal gegevens staan genoteerd, is het vrijwel zeker dat de gast gewoon komt opdagen. Het komt dus wel is voor dat er verschillende gegevens van de gast staat genoteerd maar een medewerker het vergeten is om te veranderen. Ik mag ze daar nu op aanspreken. Dit geldt voor nog een aantal ingewikkelde termen.

Donderdag heb ik weer meegelopen met revenue. Vandaag ging het controleren van de invoices weer een stukje verder. Nu mocht ik het het grootste gedeelte alleen doen en als ik vragen had, moest ik die gewoon stellen en dat deed ik dan ook. En toen kwam het moment dat ik met de foute invoices naar de backoffice moest om te zeggen wat ze fout hadden gedaan. (back office heeft te maken met alles van de receptie). Ik kom daar als een nieuw iemand 18 jaar oud en kom hun even op hun fouten wijzen... Dit was een heel raar idee, maar het moest toch gebeuren. Het ging allemaal goed en kreeg gelukkig geen vieze blikken naar me toe gesmeten ! Wat er daarna gezegd is weet ik natuurlijk niet.. Haha. Het was erg leerzaam en gelukkig worden alle vragen geaccepteerd.

Vrijdag heb ik ook weer de invoices gecontroleerd bij accounts en ben ik wat meer ingegaan op de cijfers. Op alle omzet/kosten die in het hotel op een dag gemaakt worden. En ook daar worden regelmatig fouten ingemaakt. Dan is het ook nog is een heel gepuzzel om alle cijfertjes weer boven water te krijgen, maar daar moet ik nog even de handigheid in vinden denk ik. Tussen de middag mocht ik met een aantal anderen lunchen met de General Manager in het restaurant. Dit was erg gezellig en vooral erg lekker na al het eten uit de kantine !!

Woensdag is mijn roommate helaas weer vertrokken naar Nederland ! Heb heel veel steun aan der gehad en dat steuntje is nu onder me vandaan. Maar ik heb ontzettend veel van haar geleerd en eigenlijk door haar gelijk me draai hier kunnen vinden. Dat is namelijk iets wat ik niet snel heb, maar ben hier gelijk goed ontvangen tussen allemaal lieve mensen. Bedankt voor alles !! Doordat ze is vertrokken hebben we eigenlijk een te kort op Meeting & Events. Nu moet ik voor 2 weken elke ochtend 2 uur mensen voor vergaderingen ontvangen. Dit is weer wat anders, maar ook zo oefen ik me Engels steeds beter en het gaat ook allemaal steeds beter. Het wordt allemaal steeds makkelijker en kom steeds beter uit me woorden. De eerste dagen was ik een beetje bang om Engels te praten, maar nu rattel ik bijna net zoveel als in het Nederlands! Of het goed is geen idee, maar ze verstaan me gelukkig. En jaaa mensen ik werk ook nog is hard !! Alles kan hier en een grapje op z'n tijd is eigenlijk een must.

Deze week ging erg snel en het weekend was alweer aangebroken. Zaterdag ben ik met 2 mede stagiaires naar Westfield geweest. De kleine variant waar ik een paar jaar terug met de middelbare school ook was geweest. Hier hebben we even lekker gewinkeld en EIN DE LIJK een heerlijke lunch genuttigd met jaja verse groentes erin ! Ik heb werkelijk waar nog nooit zo genoten van groente! 's avonds/'s nachts zijn we met een paar wezen stappen ! Een erg gave avond !! Doordat we zijn wezen stappen hebben we tot ongeveer 2/3 uur geslapen, dus de zondag hadden we maar gebruikt om bij te slapen. 's avonds hebben we gezellig met z'n alle op de kamer een hapje gegeten en was mijn tweede week een feit. Ik weet niet waar de tijd blijft, maar het gaat zo super snel ! Nu al top weken gehad ! Ik kan echt niet wachten op de rest.

Heel veel liefs vanuit London !

  • 18 Februari 2013 - 20:13

    Sanne Buijs:

    Haha genieten van groenten dat doet me denken aan Kroatie!
    Geniet ervan meid

  • 18 Februari 2013 - 21:28

    Guido:

    Leuk om je blog te lezen Lisanne.
    Volgende keer is ie het Engels begrijp ik?!

    Fijne leerzame tijd verder.

    Grt
    guido

  • 19 Februari 2013 - 18:54

    Arnoud:

    Gaaf verhaal nichie! Goed te horen dat je het naar de zin hebt. Nog een leerzame en leuke tijd in London!
    groetjes Arnoud

  • 24 Februari 2013 - 18:06

    Isabelle:

    Heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt meis!
    Maar het blijft toch raar dat als ik s'avonds uit mn werk kom dat jou fiets dan niet meer buiten staat.. Haha
    Hopelijk heb je een leuk weekend gehad, en alvast een fijne week!
    Heeeeel veel liefs en een dikke kus Isabelle en Arjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

2 februari ben ik vertrokken naar Londen voor 6 maanden. Hier ga ik stage lopen in Thistle City Barbican.

Actief sinds 03 Feb. 2013
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 18164

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Management stage Cairns, Australië

03 Februari 2013 - 15 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: